500 Butterfly iQ+ apparaten, beheerd en beveiligd door Jamf, worden uitgedeeld aan zorgverleners in Kenia ter ondersteuning van de gezondheid van moeders en foetussen

• Tienduizenden scans zijn uitgevoerd sinds de start van het programma
  • Uit de enquête na de training blijkt dat meer dan 90% van de respondenten een risicovolle aandoening heeft geïdentificeerd met behulp van de Butterfly iQ+

MINNEAPOLIS - 2 maart 2023 - Vandaag kondigde Jamf (NASDAQ: JAMF), de standaard in het beheren en beveiligen van Apple, zijn aandeel aan in de uitrol van 1.000 Butterfly iQ+ echosystemen voor het hele lichaam en hands-on training in Afrika ten zuiden van de Sahara. De eerste fase van de uitrol in Kenia werd in december 2022 afgerond. Sinds de start van het programma in september 2022 zijn er 500 sondes ingezet, tienduizenden scans uitgevoerd en geeft meer dan 90% van de respondenten na de training aan een risicovolle aandoening te hebben geïdentificeerd met behulp van de Butterfly iQ+.

Het unieke programma in Kenia ging in september van start en is een belangrijke stap in de verbetering van de wereldwijde toegang tot essentiële medische beeldvorming. 500 Butterfly iQ+ apparaten, 's werelds enige draagbare echosonde voor het hele lichaam ter bevordering van de gezondheid van moeders en foetussen. Daarnaast werden er echotrainingen gegeven aan lokale gezondheidswerkers om 1.000 zorgverleners in Afrika ten zuiden van de Sahara uit te rusten. Dit initiatief maakte deel uit van een grotere inspanning, ondersteund door een subsidie van 5 miljoen dollar van de Bill & Melinda Gates Foundation, om 1.000 zorgverleners in Afrika ten zuiden van de Sahara te voorzien van kennis en technologie op het gebied van echografie op de werkplek.

Het in september gelanceerde initiatief heeft nu al invloed op de gezondheid van moeders

Het programma is ontworpen als een voorbeeld van een wereldwijde gezondheidsinterventie en meet op zinvolle wijze de impact die praktijkmensen kunnen hebben op de zorg voor moeders en foetussen wanneer ze beschikken over de juiste digitale gezondheidsinstrumenten, in combinatie met een schaalbare persoonlijke opleiding.

Tien groepen, met in totaal 514 artsen, hebben de opleiding voltooid en beschikken nu over de vaardigheden en de apparatuur om gratis echografisch onderzoek op de werkplek aan te bieden aan 224 openbare gezondheidsinstellingen in acht Keniaanse provincies, alsmede aan twee stedelijke instellingen en drie opleidingsinstituten in Nairobi. Deze faciliteiten, voornamelijk op het platteland en zonder toegang tot breedband, vormen het vangnet voor honderdduizenden patiënten in de gemeenschap, waarvan de meerderheid nooit eerder echografie tijdens hun zwangerschap heeft ontvangen. De eerste gegevens wijzen op een indrukwekkende adoptiegraad, zoals blijkt uit de tienduizenden scans die sinds de lancering van het programma zijn gemaakt en uit een enquête die een maand na de training is gehouden en waaruit blijkt dat een meerderheid van de respondenten een risicovolle aandoening heeft geïdentificeerd met behulp van de Butterfly iQ+.

Dr. Sachita Shah, Butterfly Network’s Sr. Director of Global Health voegde daaraan toe: "Het was inspirerend om te zien hoe snel ons geavanceerde, digitale apparaat in deze klinieken, waar deze technologie nog nooit eerder beschikbaar was, werd gebruikt. Het volledige potentieel van ons zakformaat echografiesysteem, Butterfly iQ+, wordt gerealiseerd wanneer het wordt gecombineerd met de expertise van onze medewerkers, zoals Jamf, die ervoor zorgen dat we deze nieuwe gezondheidstechnologie op een naadloze, veilige en compliant manier naar nieuwe landen brengen."

De kracht van Jamf en Butterfly iQ+

De Butterfly iQ+ met Jamf maakt de veilige inzet van mobiele apparaten met klinische middelen buiten de muren van een medische instelling mogelijk voor patiëntenzorg op afstand met directe ondersteuning. Butterfly iQ+ integreert rechtstreeks met Jamf voor extra beveiliging en geavanceerde configuratie, zodat IT-medewerkers apparaatbeperkingen, snelle aanmelding op gedeelde apparaten, een sessie time-outfunctie en een express-scanmodus kunnen beheren.

Met Jamf kunnen IT-teams ook bepalen wanneer en hoe de applicatie moet worden bijgewerkt, zodat de workflow van artsen en patiënten niet wordt beïnvloed. Voor medische apparatuur zoals de Butterfly iQ+ is het noodzakelijk om het product up-to-date te houden om de laatste, ononderbroken klinische functionaliteit te garanderen, waarbij updates worden toegepast zodra deze beschikbaar zijn. Deze functies bieden de mogelijkheid om te bepalen wie toegang heeft tot de toepassing, updates te plannen of te pushen op een vast tijdstip om te voorkomen dat apparaten die in gebruik zijn worden beïnvloed, en op afstand content naar het apparaat te pushen.

"We vinden het geweldig om deel uit te maken van de missie van Butterfly om de zorg te transformeren door middel van gebruiksvriendelijke, draagbare en veelzijdige ultrasone technologie ten behoeve van patiënten wereldwijd. Butterfly iQ+ apparaten van Jamf zorgen voor een eenvoudige gebruikerservaring voor zorgverleners, zodat zij zich kunnen concentreren op de patiëntenzorg", aldus Dean Hager, CEO van Jamf. "Jamf's oplossingen en workflows voor de gezondheidszorg zijn ontworpen om mensen op de eerste plaats te zetten en we zijn trots om deel uit te maken van het ongelooflijke werk dat Butterfly in Afrika verricht."

Ga voor meer informatie of om betrokken te raken bij het wereldwijde gezondheidsprogramma van Butterfly naar: https://www.butterflynetwork.com/global-health.

Ga voor meer informatie over de technologie van Butterfly, use cases of een demo van Butterfly iQ+ naar: https://www.butterflynetwork.com.

Over Butterfly Network

Butterfly is in 2011 opgericht door Jonathan Rothberg, Ph.D., en genoteerd aan de New York Stock Exchange via een bedrijfscombinatie met Longview Acquisition Corp. Butterfly creëerde 's werelds eerste draagbare echografiesysteem met één sonde voor het hele lichaam dat gebruik maakt van halfgeleidertechnologie, de Butterfly iQ+. De missie van Butterfly is om medische beeldvorming te democratiseren en bij te dragen aan het streven naar wereldwijde gezondheidsgelijkheid door hoogwaardige echografie betaalbaar, gebruiksvriendelijk, wereldwijd toegankelijk en intelligent verbonden te maken, ook voor de 4,7 miljard mensen in de wereld die geen toegang hebben tot echografie. Met haar gepatenteerde Ultrasound-on-Chip™-technologie effent Butterfly het pad voor eerdere detectie en beheer op afstand van gezondheidsaandoeningen over de hele wereld. Butterfly iQ+ kan worden gekocht door opgeleide zorgverleners in onder andere Afrika, Azië, Australië, Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika; voor meer informatie over de beschikbare landen, ga naar: butterflynetwork.com/choose-your-country.

Contactpersoon Butterfly voor media:

Liz Learned Snyder | media@butterflynetinc.com

Over Jamf

Het doel van Jamf is het werk te vereenvoudigen door organisaties te helpen bij het beheren en beveiligen van een Apple ervaring waar eindgebruikers van houden en organisaties op vertrouwen. Jamf is het enige bedrijf ter wereld dat een complete beheer- en beveiligingsoplossing biedt voor een Apple-first-omgeving die veilig is voor ondernemingen, eenvoudig is voor consumenten en de persoonlijke privacy beschermt. Ga voor meer informatie naar www.jamf.com.

Contactpersoon voor media:

Aleena Kaleem | media@jamf.com