Jamf lanceert Jamf Safe Internet voor Chromebook

Jamf Safe Internet is een uitgebreide oplossing voor het filteren van content die is geoptimaliseerd voor het onderwijs om leerlingen een veiligere online-ervaring te bieden op Chromebooks.

MINNEAPOLIS - 23 februari 2023 - Vandaag heeft Jamf (NASDAQ: JAMF) aangekondigd dat Jamf Safe Internet, een uitgebreide oplossing voor contentfiltering en webbeveiliging die is geoptimaliseerd voor het onderwijs, nu beschikbaar is voor Chromebook. Jamf Safe Internet is ontworpen om scholen te helpen leerlingen te beschermen tegen schadelijke content op het internet, ongepaste websites en phishing-aanvallen, terwijl beheerders ook naadloos het beleid voor aanvaardbaar gebruik kunnen handhaven.

Leerlingen een onlineleeromgeving bieden en ze tegelijkertijd veilig houden

Jamf Safe Internet is ontworpen om ervoor te zorgen dat leerlingen een veilige en beveiligde onlineleeromgeving hebben vanaf het moment dat ze hun apparaat uit de doos halen. Met Jamf Safe Internet kunnen beheerders een beleid voor aanvaardbaar gebruik handhaven zonder de leerervaring op te offeren door het aanbieden van:

• Contentcontrole met één klik: Met Jamf Safe Internet kunnen leraren en IT-beheerders het niveau van contentcontrole aanpassen en creëren dat past bij elke klas en voorkomen dat schadelijke en ongepaste content de apparaten van leerlingen bereikt. Deze bescherming wordt mogelijk gemaakt door Jamf's contentfiltering en webgebaseerde technologieën voor de bescherming van bedreigingen.

• Ondersteuning voor Google diensten: Jamf Safe Internet kan nu Google SafeSearch en Beperkte modus op YouTube afdwingen. Dit is ideaal voor scholen die Google producten gebruiken voor leerervaringen.

• Gestroomlijnde console: Jamf Safe Internet levert een gestroomlijnde beheerconsole met speciaal voor scholen ontworpen workflows. Wanneer Jamf is ingeschakeld op een apparaat, loggen leerlingen in op een Chromebook met hun Google Workspace for Education-account en wordt onmiddellijk een groeps- of leeftijdsgebonden surfbeleid toegepast.

• Een voortdurende inzet voor de bescherming van de privacy: De privacyvriendelijke aanpak van Jamf biedt een veilige online-omgeving voor leerlingen van alle leeftijden, terwijl scholen voldoende informatie krijgen om leerlingen te beschermen. Jamf heeft zich verplicht tot naleving van alle toepasselijke privacyregels en we hebben de Student Privacy Pledge ondertekend, ter bevestiging van onze inzet om gegevens van leerlingen, ouders en leraren op onze scholen te beschermen.

Ga voor het aanvragen van een gratis proefversie van Jamf Safe Internet naar: proefversie aanvragen

Voortzetting van het sterke partnerschap met Google

Jamf Safe Internet voor Chromebook is de nieuwste beveiligingsinnovatie die Jamf en Google op de markt brengen. Als onderdeel van de Google BeyondCorp Alliance kunnen klanten van Jamf ervoor zorgen dat alleen veilige en conforme apparaten toegang krijgen tot bedrijfsmiddelen. Deze mogelijkheden bieden bedrijven van elke omvang de zekerheid die nodig is om personeel op afstand te laten werken. Met Jamf Connect, Application Lifecycle Management met de Chrome-browser en Google Workspace-toepassingen, bouwt Jamf voort op Google's robuuste reeks API's voor ondernemingen en blijft het de strategische keuze voor organisaties die vertrouwde toegang bieden tot eindgebruikersapparaten.

"Nu technologie stevig verankerd is in de ervaring van leerlingen, is er een groeiende behoefte aan digitale veiligheid op alle apparaten om cyberaanvallen uit te sluiten en te voorkomen dat leerlingen toegang krijgen tot onveilige content. De oplossingen van Jamf zijn altijd ontwikkeld voor het Apple ecosysteem, maar ons doel is altijd geweest om leerlingen veilig te laten leren vanaf elk apparaat waartoe ze toegang hebben", aldus Suraj Mohandas, Vice President of Strategy, Jamf. "Met Jamf's eersteklas preventie van netwerkbedreigingen en een uitgebreide database met contentfilters kunnen leerlingen nu overal veilig online leren, of ze nu Apple apparaten of Chromebooks gebruiken. We zijn enthousiast over de verdere samenwerking met Google om leerlingen veilig te houden."

Over Jamf

Het doel van Jamf is het werk te vereenvoudigen door organisaties te helpen bij het beheren en beveiligen van een Apple ervaring waar eindgebruikers van houden en organisaties op vertrouwen. Ga voor meer informatie naar www.jamf.com.

Contactpersoon voor media:

Contactpersoon voor investeerders: